سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمى خدا را به امید بخشش پرستیدند ، این پرستش بازرگانان است ، و گروهى او را از روى ترس عبادت کردند و این عبادت بردگان است ، و گروهى وى را براى سپاس پرستیدند و این پرستش آزادگان است . [نهج البلاغه]

سوشال

موبایل بازها مواظب باشند!

شما وقتی یک موبایل جدید می‌خرید با گوشی قدیمی‌تان چه می‌کنید؟

مسلما همراه قدیمی خود را دور نمی‌اندازید. شاید مدتی آن را برای روز مبادا نگه دارید و یا به دوستان و آشنایان امانتش بدهید. دست آخر هم ممکن است سر از یک مغازه موبایل فروشی در آورید و قصد فروش آن را بکنید.

شاید بتوانیم بگوییم روند تعویض موبایل به اندازه روند رشد تکنولوژی آن سریع است. بر اساس اطلاعات آماری روزنامه ایندیپندنت، عمر مفید استفاده از یک تلفن‌همراه بطور متوسط 5 سال است. در حالی که برخی از مردم تقریبا هر سال گوشی موبایل‌شان را عوض می‌کنند.

موبایل بازها مواظب باشند!

در ایران آمار مشخصی از میزان تعویض موبایل‌ها وجود ندارد ولی با توجه به سرعت ورود موبایل‌های جدید، می‌توان حدس زد که در ایران هم سرعت تعویض گوشی کمتر از اروپا یا آمریکا نیست. شاید شرکت‌های تولیدکننده موبایل که تقریباً هر هفته محصولی جدید را معرفی یا وارد بازار می‌کنند، مسبب اصلی این مصرف گرایی باشند. البته تولیدکنندگان هم به طراحی برنامه‌های بازیافت گوشی برای کاهش ضررهای محیط زیست روی آورده‌اند. مثلا بسیاری از تولید کنندگان موبایل گوشی‌های قدیمی و از رده خارج را تحویل می گیرند ولی خیلی مشخص نیست که پس از دریافت موبایل‌های قدیمی با آن‌ها چه می‌کنند. در ایران فروشندگان موبایل، موبایلی را که دیگر خریدار ندارد، به تعمیرکاران موبایل می‌فروشند. تعمیرکاران هم موبایل را باز کرده و قطعه‌های آن را استفاده می‌کنند. برخی قطعه ها را برای موبایل‌های دیگر بر می‌دارند و از قطعه‌های سالم‌تر هم به عنوان قطعه اصلی استفاده می‌کنند. به این ترتیب موبایل کهنه و قدیمی دوباره استفاده می‌شود و تولید زباله نمی‌کند.

در ایران، برخی موبایل‌ها سرنوشت دیگری پیدا می‌کنند و پیش از آن‌که عمرشان به پایان برسد وارد مرحله رفرش می‌شوند. شاید عبارت «موبایل رفرش شده» را شنیده ‌باشید. موبایل رفرش شده قیمت پایین‌تری دارد. رفرش از کلمه Re furbishment  گرفته شده استRe furbishment . در لغت به معنی تغییر جزیی یک وسیله از نظر ظاهری و فنی است.

این موضوع در بین محصول های گران‌قیمتی مثل موبایل، کامپیوتر، لپ‌تاپ و صفحه نمایش‌های کامپیوتر شایع است و دلیلش هم آمار مرجوعی بالایی است که این وسایل دارند.

برای مثال کامپیوتر و لپ‌تاپ‌های که برچسب Re furbishment  دارند، معمولاً در ابتدا، استاندارد کیفی سازنده را سپری نکرده‌اند، ولی پس از تعمیر، تأیید می‌شوند و با قیمتی در حدود 30 درصد کمتر به فروش می‌رسند. بطور کلی هر وسیله الکترونیکی می تواند به دلیل های مختلف  Re furbishment تلقی شود.

موبایل بازها مواظب باشند!

یکی از این دلیل‌ها مرجوعی بودن کالاست. در بیشتر فروشگاه‌های بزرگ، یک دوره زمانی مشخص برای بازگرداندن کالا وجود دارد. اگر محصول عیب و نقصی داشته باشد، فروشگاه آن را به کارخانه سازنده برمی‌گرداند. کارخانه آن را بررسی و تعمیر می‌کند و با بسته‌بندی جدید به نام یک محصول Re furbishment می‌فروشد.

دلیل دیگر آسیب‌های حمل و نقل است. گاهی اوقات ممکن است بسته کالا هنگام حمل، به هر دلیلی آسیب ببیند ولی محصول سالم بماند. در این حالت هم فروشنده بسته‌های آسیب دیده را به کارخانه سازنده بازمی‌گرداند. کارخانه نیز محصولات را دوباره بسته‌بندی می‌کند و با عنوان Re furbishment به فروشنده پس می‌دهد.

سومین دلیل تغییر در شکل ظاهری کالاست. گاهی یک محصول به دلایل مختلفی دچار خش، فرورفتگی یا دیگر اشکال‌های ظاهری می‌شود که فقط شکل دستگاه آسیب می بیند و عملکرد آن تغییری نمی‌کند. کارخانه سازنده دو راه دارد: یکی اینکه دستگاه را با همان عیب ظاهری بفروشد یا اینکه عیب محصول را با قرار دادن قطعات در یک قاب جدید رفع کند. در هر دو صورت محصول  Re furbishment شده به حساب می‌آید.

آخرین دلیل ایجاد مشکل در خط تولید است. ممکن است در خط تولید، مشکلی برای محصول پیش آید که زمان تولید کسی متوجه آن نشود و در فروشگاه مشخص شود. در نتیجه کارخانه این محصول را پس از تحویل گرفتن از فروشگاه، تعمیر می‌کند و دوباره به عنوان محصول  Re furbishment می‌فروشد.

به این ترتیب گوشی‌های موبایل به هر دلیلی می‌توانند به کارخانه سازنده برگردانده شوند اما کارخانه نمی‌تواند آن را به عنوان محصول نو بفروشد بلکه با نام Re furbishment به بازار می‌فرستد. در ایران پدیده Re furbishment معنای دیگری پیدا کرده. روند رفرش در کشور ما با سایر کشورهایی که در آن‌ها  Re furbishment به صورت رسمی و قانونی انجام می‌شود، متفاوت است.

معمولاً در ایران موبایل‌های مستعمل، تعمیر می‌شوند و با قالبی جدید و نام رفرش به بازار موبایل بر می‌گردند. مشتریان هنگام خرید تلفن همراه از اینکه گوشی رفرش شده یا نه، مطلع نمی‌شوند. چون برچسبی با این عنوان بر روی محصول وجود ندارد. از طرفی هیچ نهاد رسمی و قانونی هم در ایران وجود ندارد که مسؤولیت تشخیص آن‌را به عهده بگیرد.

بسیاری از گوشی‌های رفرش شده موجود در بازار وارداتی‌اند و عملیات رفرش در کشورهای دیگر روی آنها انجام شده. به همین دلیل حتی متخصصان تلفن همراه نیز به سختی می‌توانند این گوشی‌ها را از اصلی تشخیص دهند. بنابراین بهتر است برای اطمینان از اصل بودن موبایل، به دنبال گارانتی اصلی باشید و به موبایل‌های زیر قیمت شک کنید.

 




حسین و سارا ::: شنبه 87/4/29::: ساعت 11:41 صبح

لطفا به آرشیو شده ها هم سری بزنید  اطلاعات باحالی توشون پیدا میشه.




حسین و سارا ::: چهارشنبه 87/4/26::: ساعت 6:41 عصر

ویروسی هستید یا خیر؟

آیا می‌دانید که بیش از 23 درصد کامپیوترهای خانگی به ویروس یا نرم‌افزارهای مخرب آلوده هستند؟ این خبر را روی سایت سرویس infected_or_not شرکت پاندا می‌یابید.

پاندا در سال گذشته طرح آزمایشی را با کمک گوگل راه‌اندازی کرد که با ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی از ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب، کاربران بتوانند به طور آنلاین به این پایگاه متصل شده و سیستم خود را جست‌وجو کنند. پاندا نسخه دو این سرویس را به طور رسمی عرضه کرده است و هر کاربر می‌تواند با مراجعه به نشانی اینترنتیwww.pandasecurity.com/infected_or_not سیستم خود را بررسی نماید.

از جمله مزایای این سرویس، جست‌وجوی سیستم با یک نرم‌افزار قدرتمند و به‌روز، آلوده نبودن آنتی‌ویروس، استفاده از ابزارهای محافظتی رایگان، عدم نیاز به نصب نرم‌افزار و ویروس‌یابی مستقل از سیستم است. شما هم می‌توانید به این سایت مراجعه و با دادن یک آدرس ایمیل و رمز عبور از این سرویس استفاده کنید.

 

منبع: عصر شبکه




حسین و سارا ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 12:59 عصر

ویروسی هستید یا خیر؟

آیا می‌دانید که بیش از 23 درصد کامپیوترهای خانگی به ویروس یا نرم‌افزارهای مخرب آلوده هستند؟ این خبر را روی سایت سرویس infected_or_not شرکت پاندا می‌یابید.

پاندا در سال گذشته طرح آزمایشی را با کمک گوگل راه‌اندازی کرد که با ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی از ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب، کاربران بتوانند به طور آنلاین به این پایگاه متصل شده و سیستم خود را جست‌وجو کنند. پاندا نسخه دو این سرویس را به طور رسمی عرضه کرده است و هر کاربر می‌تواند با مراجعه به نشانی اینترنتیwww.pandasecurity.com/infected_or_not سیستم خود را بررسی نماید.

از جمله مزایای این سرویس، جست‌وجوی سیستم با یک نرم‌افزار قدرتمند و به‌روز، آلوده نبودن آنتی‌ویروس، استفاده از ابزارهای محافظتی رایگان، عدم نیاز به نصب نرم‌افزار و ویروس‌یابی مستقل از سیستم است. شما هم می‌توانید به این سایت مراجعه و با دادن یک آدرس ایمیل و رمز عبور از این سرویس استفاده کنید.

 

منبع: عصر شبکه




حسین و سارا ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 12:59 عصر

رفع مشکلات مربوط به USBها

درایــوهـای Flash یـا هـارددرایــوهای خـارجـی (external) بسـیار جالب هستنـد. فقط کافی اسـت آنها را به سیـسـتم خـود متـصل کـرده و از آنـها اسـتـفاده کنیـد. البتـه گاهی اوقات مـمکن اسـت مـشکلاتی نیز برای آنها به وجود آیـد. در این مقاله به 3 مشکل متـداولی که درایـوهای USB غالباً با آنها مواجه می‌شوند، می‌پردازیم.

 

چـگـونـه می‌تـوان یـک درایـو USB را از سـیستم جدا کرد. در حالی‌که ویندوز اعلام می‌کند انجام این کار ایمن نیست؟

اگر ویندوز به جای آنکه اعلام کند، USB نمی‌تواند با ایمنی کامل از سیسـتم جدا شود، علت آن را بیان می‌کرد، بسیار بهتر بود. حال در چنین شرایطی چه کاری می‌توان انجام داد؟ ویندوز از طریق یک کادر محاوره‌ای به شـما اعلام می‌کند که اندکی صبر کرده و سپس مجدداً اقدام به انجام این کار کنید. این کار غالباً خوب است. اما زمانی که در حال انتظار هستید، نوار وظیفه و System Tray را بررسی کنید تا ببینید فایل‌های کدام برنامه‌ها در درایو USB مشغول کار هـستند. این برنامه‌ها را ببندید.

نمونه‌ای از usb

 راه حل دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

در حقیقـت بـرنـامه‌هـایی را که فایـل‌هایـشان در درایـو USB در حـال اجـرا هستنـد، ببندیـد (حتی اگر آن فایل‌ها را قبلاً بسته‌اید)

اگــر بــاز هـم ایـن کـار فـایـده‌ای نـداشــت، به Task Manager بروید. بدین منظور مراحل زیر را انجام دهید:

01 دکـمـه‌هـای Ctrl+Alt+Delete را بـه طـور هـمزمان فشار دهید. اگر ویـندوز شما ویستاست، پس از انجام این کار روی Start Task Manager کلیک کنید.

02 روی زبانه Processes کلیک کنید.

بــا اسـتــفــاده از Windows Task Manager می‌تـوانـیـد بـرنـامـه‌هـایی را بـیـابـیـد کـه درایـو USB شما را مشغول نگه ‌داشته‌اند.

03 لیسـت مربـوط به فرآینـدهای در حال اجـرا را بررسی کنید. تمامی مواردی را که می‌توانند به درایو USB مربوط باشند، بیابید؛ فرضاً فرآیند مربوط به یکی از فایل‌های موجود در آن درایو.

04 اگر چنین فرآیندی را یافتید، آن را انتخاب کرده و روی دکمه End Process کلیک کنید. سپس عمل خود را تائید کنید.

05 سعی کنید مجدداً درایو را با ایمنی کامل از سیستم جدا کنید.

اگر ویندوز باز هم به شما اجازه نداد که درایو را خارج سازید، باید اقدام دیگری انجام دهید:

در این حالت می‌توانید کامپیوتر خود را خاموش کرده و درایو را از سیستـم جدا سازید؛ سپس مجدداً سیستم را راه‌اندازی کنید. این کار عملی است اما بسیار وقت‌گیر و آزار دهنده است.

اگر هیچ کدام از ایـن روش‌ها کارساز نبودنـد، می‌توانیـد روش دیگری را امتحان کنید.

بدین منظور برنامه USB Safely Remove را از اینترنت دریافت و نصب کنید.

این برنامه در آدرس زیر قرار دارد و یا برای دانلود اینجا کلیک کنید.

www.pcworld.com/downloads/file/fid,66305-page,1-c,filemanagement/deion.html

این بـرنامه یـک نـرم‌افزار اشتراکی اسـت که آیـکن خـود را در System Tray شـما قرار خواهـد داد. هنـگامی که درایـو USB شما نمی‌تواند به صـورت ایمن از سیـستم جدا شود، ایـن برنامه به شـما نشان می‌دهـد که کدام فـرآیندها موجب بروز این مشکل شده‌اند و به شـما امکان بـستن آنها را خواهد داد.

 برای جداسازی آسان‌تر درایو USB از سیستم خود، از برنامه USB Safely Remove استفاده کنید.

برنامه USB Safely Remove دارای ویژگی‌های جالبی است. با اسـتفاده از این برنامه می‌توانید نام دستگاه USB خود را تـغییر داده، یک کلید میانبر برای مـتوقف ساختـن آن ایجاد کنیـد و یا ویژگی اجرای خودکار آن را تنظیم کنید.

اگر نمی‌خواهید که برخی برنامه‌ها به صورت خـودکار بارگذاری شوند، می‌توانید گزینه Run on windows startup را غیرفعال کنید و فقط زمانی برنامه USB Safely Remove را راه‌اندازی کنید که به آن نیاز دارید؛ یعنی زمانی که ویندوز به شما اجازه دهد که به صورت ایمن یک درایو را از سیستم جدا سازید.

 

آیا می‌توان با فرمت کردن درایو Flash به حالت NTFS، سرعت آن را افزایش داد؟

ممـکن اسـت شنیـده باشـیـد که فـرمـت NTFS عـملکرد درایـو USB Flash را بهبود می‌بخشد.

در بـسـیاری بـررسی‌های انجام شـده، بـه ویـژه کپی کـردن فایل‌های کوچک در درایو USB، این موضوع ثابـت شـده است و در اغلب موارد فرمـت NTFS بر FAT پیـروز بـوده اسـت، اما اشکالی در این خصوص وجود دارد و آن عدم سازگاری است. سیستم‌های دارای ویندوز 2000، XP یا ویستا می‌توانند اطلاعات یک درایو NTFS را بخوانند و روی آن درایو، اطلاعاتی بنویسند؛ حتی بسته به پیکربندی سیستم، ممکن است بتوانید از این درایو در سیستم‌های دارای سیستم عامل مـکینتاش یا لینوکس استفاده کنید، اما آیا می‌توانید به پیکربندی کامپیوتر سـایر افـراد اطمینان داشتـه باشتید؟ وینـدوز 98 و Me را نیز نباید فـرامـوش کـنید.

usb 3.0: ده برابر سریعتر

اما هـر کامپیوتـری که دارای یک پـورت USB اسـت می‌تـواند فرمت FAT و FAT32 را بخواند.

مشکل دیگر اینکه، علت سرعت بالاتر NTFS آن است که اطلاعات را در حافظه Cache می‌نویسد؛ البته این موضوع اصولاً بـرای رسانه‌های قابل جابه‌جایی خطرناک نیست.

اما اگر درایو USB با قالب NTFS فرمت شده باشد، اگر پیش از نمایش پیغام Safe to Remove آن را از دستـگاه جدا سـازید، احتمال بروز مشکل بیشتر خواهد بود.

اگر عملکرد درایو بـرای شما بیش از سازگاری اهمیـت دارد، در ادامه شیوه تغییر فرمت درایو را شرح خواهیم داد:

1- در Windows Explorer روی درایـو Flash کلیـک راسـت کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

2- روی زبانه Hardware کلیک کرده و از لیـست درایوها، درایو Flash خود را انتخاب کنید.

3- روی دکـمه Properties کلیک کنید.

4- در کادر مـحاوره‌ای ظـاهر شـده، روی زبـانه Policies کلیک کنید. گـزینه Optimize for performance را انـتخاب کرده و دوبـار روی OK کـلیـک کنـید.

5- مـجدداً روی درایـو Flash کـلیـک راسـت کـرده و گـزیـنه ...Format را انتخاب کنید.

6- در مـنـوی کـشـویـی File System، گـزیـنـه NTFS را انـتـخـاب کـرده و روی Start کـلیـک کـنیـد.

از منوی کشویی، گزینه NTFS را انتخاب کرده و روی Start کلیک کنید تا درایو شما فرمت شده و عملکرد بهتری داشته باشد.

 

اگر ویندوز قادر به تشخیص درایو USB نباشد، چه باید کرد؟

عدم تشخیص درایو USB توسـط وینـدوز مـمکن اسـت دلایل بسیاری داشته باشد. ابتدا بایـد اطمـینان حاصل کنیـد که آیا این مشکل مربوط به آن درایو یا پورت خاص است یا خیر.

بدین منظور درایو خـود را به یک پورت USB در کامپیوتر دیگر متصل کنید. برخی از پورت‌ها (به ویـژه پـورت‌های موجود در جلوی کامپیوتر) نسبت به بقیه بـد قلق‌تر هستند. سپس آن درایو را در یک کامپیوتر دیگر امتحان کنید.

این آزمایشات به شما نشان می‌دهند که آیا درایو شما دچار مشکل است یا پورت کامپیوترتان دچار اشکال شده است و یا مشکل دیگری وجود دارد.

این یک مشکل واقعی اسـت. در این حالـت بهتر اسـت درایور مربـوط به درایو USB خود را از حالت نـصب خارج ساخـته و مجدداً نصب کنید. نصب درایورهای USB بسـیار آسـان است،‌ زیرا آنها در خود درایوها وجود دارند، بدین منظور مراحل زیر را انجام دهید:

1- درایو USB را به سیستم متصل سازید.

2- اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید،‌ روی Start و Programs کلیک کرده و سپس روی My Computer کلیک راست کنید. حال گزینه Properties را انتخاب کنید. روی زبانه Hardware کلیک کرده و سپس دکمه Device Manager را انتخاب کنید. در ویندوز ویستا، روی Start کلیک کرده و عبارت Device Manager را تایپ کنید. سپس کلید Enter را فشار دهید.

3- سپس نام درایو خود را از فهرست Disk drives بیابید.

4- روی نام درایو خود کلیک راست کرده و گزینه Uninstall را انتخاب کنید. با کلیک روی OK عمل خود را تائید کنید.

5- حال درایـو USB را از سـیستـم خود جدا ساخـته و سـپس مجدداً آن را به سیـستم مـتصل کنید. در ایـن حالـت درایـورها به صورت خودکار مجدداً نصب خواهند شد.

ویندوز ویستا مـشکلاتی مـخصوص به خـود دارد که مانـع از شـناساـیی درایـوها در بـرخی شـرایـط خـاص (به عـنوان مـثال، اگـر کامـپیوتـر در حالـت خـواب یـا Hibernate باشـد) می‌شـود.

مایکروسافت به تازگی یک بـرنامه ترمیمی با نام KB941600 عرضه کرده است که این مشکل را برطرف می‌سازد.

می‌توانید اطلاعات بـیشتری را در خصوص این برنامه ترمیمی در سایت مایکروسافت مطالعه کنید. همچنین می‌توانید نسخه 32 بیتی آن را از سایت download شرکت مایـکروسافت (واقـع در آدرس www.microsoft.com/downloads) دریافت کنید.

اگـر زمـانی کـه قصـد نـصب ایـن فایـل را داشـتـیـد، با پـیـغام does not apply to your system روبه‌رو شدید، بدین‌معناست که قبلاً آن فایل را روی سیستم خود نصب کرده‌اید

 

منبع: ماهنامه وب




حسین و سارا ::: سه شنبه 87/4/25::: ساعت 12:56 عصر

   1   2   3      >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :38640
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
حسین و سارا
تکنسین برق و کامپیوتر
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<