سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون زیاد بن ابیه را به جاى عبد اللّه پسر عباس به فارس و شهرهاى تابع آن حکومت داد ، در گفتارى دراز که او را از گرفتن خراج پیش از رسیدن وقت آن نهى فرمود گفت : ] کار به عدالت کن و از ستم و بیداد بپرهیز که ستم رعیت را به آوارگى وادارد و بیدادگرى شمشیر را در میان آرد . [نهج البلاغه]

سوشال

power iso 4.1
تعداد دریافت :1349
حجم فایل :1.06 MB
1387/4/31
نرم افزاری بسیار قدرتمند برای image گرفتن از cdوdvd است. این برنامه به شما اجازه ی باز کردن، استخراج کردن، ایجاد کردن، ویرایش، فشرده سازی، رمزگذاری، تقسیم کردن و تبدیل فایل های iso و همچنین قرار دادن این فایل ها به درون یک درایو مجازی را می دهد. این نرم افزار به طور تقریبی تمام فرمت های image گرفتن از سی دی رام را انجام می دهد. ساختن درایو مجازی می تواند این حسن را برای کاربر داشته باشد که بدون داشتن دو یا چند سی دی رام امکان قرار دادن image ها را به داخل درایو مجازی را داشته باشد. فرض کنید برای اجرای یک نرم افزار یا بازی نیاز به CDیا DVD باشد شما با این کار دیگر نیازی به CD یاDVD ندارید. ویژگی های اصلی این نرم افزار: پشتیبانی کردن از تقریبا همه نوع image شامل :iso، bin، nrg، cdi، daa، باز کردن و استخراج فایل های iso ، ایجاد کردن فایل های iso از هارددیسک یا CD/DVD، تبدیل فایل های image.این نرم افزار می تواند همه نوع imageرا به iso تبدیل کند، ساختنimage از فلاپی، کاهش حجم فایل ها با تبدیل انها به iso، قراردادن image فایل ها به درون درایو مجازی، استفاده آسان ...



حسین و سارا ::: پنج شنبه 87/5/10::: ساعت 10:16 صبح

PhotoCleaner Pro
تعداد دریافت :677
حجم فایل :4.35 MB
1387/5/2
با نرم افزار PhotoCleaner Pro
PhotoCleaner Pro
تعداد دریافت :677
حجم فایل :4.35 MB
1387/5/2
با نرم افزار PhotoCleaner Pro شما می توانید درسریعترین زمان ممکن میزان رنگ تصاویر و همچینین قابلیت محو، شفاف بودن و یا سایه های موجود در تصویر را ویرایش نمایید. از مهمترین قابلیت های این نرم افزار از بین بردن قرمزی چشم ها در عکس هایی که توسط دوربین های دیجیتالی انداخته می شوند است. همچنین شما می توانید چندین عکس راهمزمان ویرایش و یا نیز آنها را به یک تصویر تبدیل نمایید.
شما می توانید درسریعترین زمان ممکن میزان رنگ تصاویر و همچینین قابلیت محو، شفاف بودن و یا سایه های موجود در تصویر را ویرایش نمایید. از مهمترین قابلیت های این نرم افزار از بین بردن قرمزی چشم ها در عکس هایی که توسط دوربین های دیجیتالی انداخته می شوند است. همچنین شما می توانید چندین عکس راهمزمان ویرایش و یا نیز آنها را به یک تصویر تبدیل نمایید.



حسین و سارا ::: پنج شنبه 87/5/10::: ساعت 10:14 صبح

Nero v7.7.5.1 micro edition
تعداد دریافت :1167
حجم فایل :12.84 MB
1387/4/30
امروزه بیشتر سیستم های کامپیوتری بر روی خود دارای دستگاه کپی cd و یا DVD هستند. یکی از مشهورترین این نرم افزارها Nero است و برای تمام کاربران کامپیوتر نامی آشناست. در بیشتر جعبه های مربوط به دستگاه های کپی Cd و یا DVD می توان یک نسخه از این نرم افزار را بر روی یک CD در اختیار داشت. از ویژگی دیگر این نرم افزار می توان به تک کلیک بودن أن اشاره کرد بدین معنی که کاربر می تواند بدون هیچ اطلاعی از کامپیوتر و تنها با یک کلیک آن را بر روی سیستم خود نصب کند.



حسین و سارا ::: پنج شنبه 87/5/10::: ساعت 10:13 صبح

نصب درایورهای ویندوز در کمتر از 5 دقیقه!

اگر کاربر ویندوز بوده باشید خوب می‌دانید که نصب ویندوز جدید یکی از کارهایی است که کاربران معمولا از آن فراری هستند و حاضرند تا آخرین نفس با ویندوز فعلی‌شان دست و پنجه نرم کنند و نصب نسخه مجدد از ویندوز بر روی کامپیوترشان را تاجای ممکن به تاخیر می‌اندازند. معمولا هم بخش سخت این کار مربوط به نصب درایور هایی هست که باید پس از نصب اولیه انجام شود از کارت صدا و گرافیک و کیبرد و مانیتور و مودم بگیرید تا انواع و اقسام قطعات جانبی که هرکدامشان برای خالی نماندن عریضه هم که شده یک سی دی راه انداز همراهشان دارند. تازه اگر بتوانید این‌CD های دوست داشتنی را به راحتی پیدا کنید

همه درایورها در یک سی‌دی

اما نرم افزار رایگان DriverMax یک راه حل خیلی خوب برای رفع مشکل شما خواهد بود چون با نصب این نرم افزار کم حجم به راحتی قادرید از تمامی برنامه‌های راه انداز کامپیوترتان یک نسخه پشتیان تهیه کرده و در زمان نصب ویندوز جدید، تمامی آنچه که لازم دارید را به یکباره و با چند کلیک دوباره نصب کنید با این تفاوت که دیگر هیچ نیازی به‌CD های راه اندازتان نخواهید داشت.

برای ایجاد نسخه پشتیان تنها کافیست نرم افزار را نصب کرده و پس از اجرای آن در قسمت Driver Oerations برای روی Export Drivers کلیک کرده و در صفحه بعد از میان لیست درایورها، گزینه‌های مورد نظرتان یا همگی را انتخاب کرده و فایل‌های پشتیبان را در جای مناسبی از هارد کامپیوترتان و ترجیحا یک سی‌دی (برای محکم کاری) ذخیره کنید. وقتی ویندوز جدیدی نصب کردید می‌توانید دوباره با کمک این نرم افزار و البته این با رفتن به بخش Import Drivers و مشخص کردن آدرس نسخه پشتیانی که قبلا تهیه کرده‌اید تمامی درایور های مورد نیازتان را براحتی نصب کنید.

علاوه بر امکان تهیه نسخه پشتیبان از درایورهای نصب شده، DriverMax قابلیت جالب دیگری نیز دارد و آن امکان ارتقا (آپدیت) درایورها به نسخه‌های بالاتر از طریق خود نرم افزار می‌باشد که این امکان البته تنها در ویندوز ویستا امکان پذیر می‌باشد و متاسفانه در نسخه فعلی نمی‌توان از آن برای ارتقای درایورهای ویندوز XP استفاده کرد اما کاربران XP هم می‌توانند به کمک آن از آپدیت بودن درایورهای کنونی شان اطلاعاتی کسب کرده و آن‌ها را در قالب یک فایل متنی ذخیره کنند.

DriverMax نرم افزاری است که برای محیط‌هایی مثل ادارات  و شرکت‌هایی که چندین کامپیوتر دارند بسیار مناسب خواهد بود چون معمولا دردسر نصب ویندوز تازه زمانی خودش را نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید CD های راه انداز این سیستم‌ها را در هیچ کدام از قفسه‌ها و فایل‌های کارکنان آنجا پیدا کنید. با DriverMax در کمتر از پنج دقیقه می‌توانید تمامی درایورهای مورد نیازتان را بی آنکه به دنبال‌CD های غیب شده گشته باشید دوباره نصب کنید.

DriverMax بر روی ویندوزهای 2003 ، XP و Vista نصب می‌گردد و بدون کد فعال سازی برای 30 روز قابل استفاده خواهد بود. برای دریافت کد فعال سازی هم تنها کافیست از طریق ایمیل‌تان یک عملیات ثبت نام کوتاه را انجام دهید. دریافت کد فعال سازی آن هم البته رایگان است.

 

- دریافت نرم افزار DriverMax

- اسکرین شات هایی از محیط نرم افزار DriverMax




حسین و سارا ::: شنبه 87/4/29::: ساعت 11:43 صبح

مایکروسافت‌ اشتباه نکرد!

اشاره :

امروزه مایکروسافت سودآورترین شرکت نرم‌افزاری جهان است. در سال‌های اخیر مقالا‌ت بسیاری در مجلا‌ت معتبر جهان در مورد این غول نرم‌افزار نوشته شده است. بسیاری معتقدند نوآوری این شرکت را به این‌جا رسانده است. ولی غالب ایده‌های مایکروسافت، قبلا‌ً در مقیاس‌های کوچک‌تری اجرا شده بودند. دیگران راز موفقیت مایکروسافت را در بازاریابی قوی و بی‌نظیر آن می‌دانند. بسیاری از برنامه‌نویسان حرفه‌ای می‌گویند: «مایکروسافت با بازاریابی قوی، محصولا‌ت بی‌کیفیت را به همگان می‌فروشد.» حال بیایید ده شرکت نرم‌افزاری برتر را بررسی کنیم تا دلیلی دیگر برای موفقیت مایکروسافت بیابیم.

هر ساله، فهرستی به نام «فهرست نرم‌افزاری 100» منتشر می‌شود و شرکت‌های نرم‌افزاری بر اساس درآمد سالا‌نه رتبه‌بندی می‌شوند. بیایید نگاهی به این فهرست در سال 1984 و سپس به ده شرکت برتر در سال 2001 بیاندازیم. (برای بزرگ‌نمایی روی تصویر کلیک نمایید)

نمودار

با مشاهده دقیق این دو فهرست به نتایج مهمی دست می‌یابیم. در سال 1984 مایکروسافت در رتبه دوم قرار داشت و در سال 2001 به رتبه اول صعود کرده است. با مقایسه این دو فهرست، به حقیقتی عجیب و باورنکردنی پی می‌برید.

به جز شرکت مایکروسافت تمامی نُه شرکت برتر سال 1984 از فهرست برترین‌های سال 2001  حذف شده‌اند! نکته جالب دیگر، رقابت نزدیک شرکت‌ها در فهرست سال 1984 است. درآمدهای شرکت‌ها بسیار نزدیک به هم بود. تنها با یک اشتباه، ممکن بود شرکتی به رتبه‌های پایین‌تر فهرست بیاید.

اکنون در فهرست دوم درآمد مایکروسافت را با درآمد شرکت دوم یعنی ادوبی مقایسه کنید. آیا این اختلا‌ف فاحش را مشاهده کردید؟ برای واضح‌تر شدن مطلب نکته‌ای جالب را ذکر می‌کنیم. درآمد کل شرکت ادوبی برابر است با بودجه‌ای که مایکروسافت هر سال برای دادن نوشابه‌های غیرالکلی به کارمندان خود صرف می‌کند!

یعنی اگر مایکروسافت هزینه نوشابه‌های کارمندان خود را به ادوبی می‌داد، درآمد شرکت ادوبی دو برابر می‌شد! نکته جالب دیگر آن است که درآمد مایکروسافت به تنهایی با 69 درصد درآمد کل صد شرکت موجود در فهرست برابر است.

 

 هدف ما از این گفته‌ها چیست؟

 شخصی به نام ریک چاپمن پس از تحقیقات بسیار، دلیل موفقیت مایکروسافت را چنین اظهار می‌کند: «مایکروسافت تنها شرکتی است که اشتباهی بزرگ انجام نداد... به نظر بزرگ‌ترین اشتباه مایکروسافت، ساخت سنجاقی متحرک در آفیس بود که به کاربر راهنمایی‌های لا‌زم را ذکر می‌کرد!» البته این اشتباه باعث نشد مردم Word را به کناری بگذارند و به سراغ نرم‌افزارهای دیگر بروند، بلکه باعث شد، این سنجاق را غیرفعال کرده و به کار خود ادامه دهند.

روش تحقیق ریک چاپمن این‌گونه بود که به جای بررسی شرکت مایکروسافت، به مطالعه عواملی بپردازد که باعث حذف نُه شرکت دیگر از فهرست برترین‌های 1984 شدند. مطابق تحقیقات او، هر کدام از این نُه شرکت در روند فعالیت‌های خود اشتباهی فاحش و غیرقابل جبران انجام دادند.

شرکت MicroPro که زمانی قدرتمندترین شرکت کامپیوتری جهان بود، تصمیم گرفت به جای به‌روزرسانی نرم‌افزار خود به نام Wordstar، ساختار جدیدی را برای معماری چاپگر طراحی کند. این کار مانند آن بود که خانه‌ای را در حال اتمام بنا رها کرده و به ساخت خانه‌ای جدید در جای دیگر بپردازید.

هزینه عظیم این پروژه و عدم موفقیت آن، باعث شکست این غول نرم‌افزاری شد. جالب است بدانید Wordstar  روزگاری پرفروش‌ترین نرم‌افزار ویرایش متن بود که بعدها Word شرکت مایکروسافت جایگزین آن شد. اگر شرکت MicroPro توسعه Wordstar را به طور جدی ادامه می‌داد، شاید اکنون روی کامپیوترها به جای آفیس، نرم‌افزار Wordstar نصب بود.

شرکت لوتوس یک سال و نیم از وقت و بودجه خود را تلف کرد تا نرم‌افزار معروف 3-2-1 روی کامپیوترهای با حافظه640KB اجرا شود. مشکل این جا بود که نرم‌افزار 3-2-1 نیاز به حافظه بیشتری برای کارکرد سریع داشت و در آن زمان حداکثر حافظه‌های موجود 640KB بودند.

شرکت لوتوس از این حقیقت مهم چشم‌پوشی کرد که صنعت حافظه به سرعت در حال پیشرفت است و به زودی حافظه‌هایی با ظرفیت بیشتر در دسترس خواهند بود. زمانی که شرکت لوتوس پروژه خود را به پایان رساند، حافظه‌های 640KB از رده خارج شده و کامپیوترهای با حافظه بسیار بیشتر وارد بازار شده بودند که نرم‌افزار Excel (که نیاز به حافظه بیشتری دارد) به راحتی نصب می‌شد.

شرکت «دیجیتال ریسرچ» تمام قوای خود را برای ساخت سیستم‌عاملی برای کامپیوترهای CPM86 به کار گرفت و این فرصت بزرگ را از دست داد تا سیستم‌عاملی برای کامپیوترهای شخصی بسازد. شرکت VisiCorp اعلا‌م ورشکستگی کرد. چند شرکت بزرگ دیگر روی «تشخیص دست نوشته توسط کامپیوتر» کار کردند که همگی به شکست و اتلا‌ف سرمایه انجامید.

در همین دوران، بیل گیتس، رئیس شرکت مایکروسافت روی پروژه‌های بسیار عملی‌تر و در دسترس‌تری کار می‌کرد. او در آن زمان در حال طراحی نرم‌افزاری بود تا بتوان متون را با فونت‌ها و اندازه‌های مختلف نوشت. بله؛ درست حدس زدید.

نرم‌افزار Word در حال شکل‌گیری بود. یکی از شرکت‌های معروف دیگر در فهرست صد شرکت برتر، شرکت Netscape بود. او در حالی که  نود درصد بازار فروش مرورگرهای اینترنتی را در دست داشت، به یک باره تصمیم گرفت به جای بهبود بخشیدن به کد نرم‌افزار مرورگر اینترنتی، آن را از ابتدا بنویسد. در مدت کوتاهی سهم او از بازار فروش به  چهار درصد کاهش یافت.

اگر تمامی این نکات را جمع‌بندی کنیم، به نتیجه‌ای ساده و مشخص می‌رسیم. یکی از دلا‌یل موفقیت مایکروسافت آن است که اگرچه این غول بدون اشتباه هم نبوده و گاهی نرم افزارهایی پایین‌تر از توقع مردم ساخته است اما در طول فعالیت‌های خود هیچ‌گاه مرتکب اشتباهی غیرقابل جبران نشد و اشتباهات بزرگ رقبای او باعث شد تا مایکروسافت یکه‌تاز این میدان شود.

از این مقاله کوتاه درمی‌یابیم که مهم‌ترین بخش یک شرکت کامپیوتری، برنامه‌نویسان حرفه‌ای یا بازاریاب‌های متخصص نیستند، بلکه مدیران باهوشی هستند که دیدی واضح و روشن از وضعیت فعلی و همچنین از آینده دارند.

 




حسین و سارا ::: شنبه 87/4/29::: ساعت 11:40 صبح

   1   2      >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 6


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :38642
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
حسین و سارا
تکنسین برق و کامپیوتر
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<